DIPLOMSKI FILMI AGRFT

Kino Bežigrad vabi na projekcijo sveže pečenih diplomskih filmov AGRFT! V torek, 3. aprila, si bomo ob 19. uri ogledali četverico kratkih filmov avtorjev generacije 2017: Čevljarna, Še sreča, Kar ostane in Anja Ganja. Vstopnice so že na voljo, ZA LE 2,50 EUR!  Vsi filmi bodo predvajani z angleškimi podnapisi.

REZERVACIJA VSTOPNIC

PROGRAM:

ŠE SREČA!
režija: Jure Dostal, direktor fotografije: Uroš Hočevar, montažer: Jan Lovše
igrajo: Jernej Kogovšek, Lotos Šparovec, Janja Majzelj
Slovenija, 2017, digitalni format, 2.35, barvni, 23’

Izidor sanja, da bi nekoč postal pravi gasilec. Cilj je nedosegljiv do loto dobitka, ko se Izijev svet obrne na glavo. Kaj je res in kaj ne? Kdo je in kdo ni? Kdo ima in kdo nima?

ČEVLJARNA
režija: Martin Emeršič, direktor fotografije: Dejan Ulaga, montažer: Lukas Miheljak
igrajo: Lara Vouk, Andraž Jug, Matija Rozman
Slovenija, 2017, digitalni format, 1:1.375, barvni, 14′

Čevljarna je vizualno razburljiv, brez-dialoški film, ki sledi Veroniki skozi distopični svet poln anemičnih ljudi in težkih temačnih tovarn. Spoprijema se z hladnostjo sveta okoli nje in se proti njej bori z vsem kar ima kljub strogemu očesu avtoritete.

ANJA GANJA
režija: Peter Bizjak, direktor fotografije: Boj Nuvak, montažer: Jakob Hreščak.
igrajo: Liza Marija Grašič, Tines Špik, Žiga Oven
Slovenija, 2017, digitalni format, 1.85, barvni, 19′

Mlad par doživlja krizo, ker je dekle vse bolj razočarano nad nenehno zakajenim partnerjem. Sčasoma se njegova blažena odsotnost prične fizično manifestirati in stvari postanejo bizarne.

KAR OSTANE
režija: Neli Maraž, direktor fotografije: Rok Nagode, montažer: Žan Žvižej
igrajo: Lena Kocutar, Iztok Jereb, Ivanka Mežan
Slovenija 2017, digitalni format, 1,66:1, barvni, 20’

Nekje sredi trav se počasi in tiho zarašča sled dveh teles. Na hodniku gori luč. On jo je vedno pozabil ugasniti. V njeni roki par kamnov. Če jih stisne dovolj močno, ju mogoče ne bo odneslo.

O DOGODKU:

Projekcija študijskih kratkih (t.i. diplomskih) filmov AGRFT je vedno poseben dogodek, saj publika z zanimanjem spremlja kako se formirajo nove generacije filmskih ustvarjalcev in kateri izmed njih bodo posebej opozorili nase. Na Akademiji za radio, film in televizijo so se izoblikovali že številni domači filmski ustvarjalci. Tam so začeli svojo ustvarjalno pot in začeli razvijati filmski slog, ki jih je zaznamoval za celo življenje in postal njihov lastni umetniški pečat.

Filmi letošnje generacije so zelo raznoliki in ponujajo širok spekter različnih slogov in žanrov. Dotaknejo se številnih tematik, od Kafkove preobrazbe do vegetiranja, od propadlih odnosov in razmerij do pohlepa, od zavisti do rutinskega dela, od socialnega pomanjkanja in revščine do problemov delavskega razreda in smrti.

Življenje v sodobni družbi čutimo kot niz nevrotičnih dražljajev in odzivov, zato se zdi Freudova misel, da je tako kot za nevrozo tudi za umetnost značilna potreba po ponavljanju istih zgodb in obredov, da znova uprizorimo in začasno rešimo nekatere psihološke konflikte, še danes aktualna.

Gledalec lahko ob ogledu kratkih filmov avtorjev generacije 2017 (študenti režije: Peter Bizjak, Jure Dostal, Anton Martin Emeršič in Neli Maraž, študent kamere: Dejan Ulaga, študenti montaže: Jakob Hreščak, Lukas Miheljak in Žan Žvižej) začuti nemir in stiske sodobnega časa kakor ga doživljajo mladi. Umetniška interpretacija stvarnosti je toliko bolj dragocena v času hitrih in površnih odzivov, banalnih floskul in socialnega življenja v družbenih omrežjih.
(Lev Trobentar Mastnak)

28.3.2018